De ce e important să ai un program de antrenament de care să te ții

Planul de antrenament este mapa care te ajută să identifici ce anume trebuie să faci pentru a-ți atinge obiectivele sportive. Acesta te va purta prin toți pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a completa un maraton, a slăbi 10 kg sau pur și simplu a-ți îmbunătăți nivelul de fitness.

Un program de antrenament regulat îți aduce la cunoștință că ești pe drumul cel bun în obținerea rezultatelor dorite. Îți oferă consistență, îți crește anduranța, îți îmbunătățește sănătatea și te ajută pe partea mentală.

Sunt extrem de multe exerciții pe care le poți folosi când îți construiești planul de antrenament. Acestea îți vor lucra mușchii, te vor ajuta să arzi calorii și îți vor îmbunătății flexibilitatea și tehnica.

Acestea fiind spuse, haide să vedem care sunt cele mai mari beneficii ale unui program de antrenament.

  1. Sportul constant te face mai fericit

S-au făcut extrem de multe studii pe acest subiect și toate au demonstrat că atunci când adaugi mișcarea în mod constant în viața ta îți îmbunătățești starea de spirit și reduci sentimentele de depresie, anxietate și stres – motiv pentru care vedem atât de multe persoane sportive cu o atitudine pozitivă asupra vieții.

Motivul pentru care se întâmplă toate aceste lucruri este faptul că atunci când faci sport produci endorfine te fac să ai o stare de bine. Probabil ai simțit chiar pe pielea ta acest lucru după ce ai efectuat un antrenament mai intens. 

Pe partea cealaltă, probabil ai observat și că atunci când nu te-ai mai antrenat pentru câteva zile/săptămâni ai început să te resimți mai apatic și lipsit de energie. 

Sportul constant te ajută să îți dezvolți musculatura, dar îți ajută și mintea să treacă peste perioadele stresante cu brio. 

2. Vei reuși să slăbești

Alimentația echilibrată, în deficit caloric și sportul constant sunt singurele metode sustenabile prin care vei reuși să dai jos kilogramele nedorite. 

Alege activitatea care ți se potrivește și nu fii tentat să te epuizezi la sală pentru că ai de dat jos mai multe kilograme. În schimb, alege să introduci mișcarea în viața ta constant, iar rezultatele vor apărea 100%.

3. Vei reuși să previi anumite problemele de sănătate

Un stil de viață activ te ajută să previi anumite afecțiuni de sănătate. Indiferent care este greutatea și nivelul tău de antrenament, exercițiile constante îți pun sângele în mișcare, micșorându-ți riscul de a face boli cardiovasculare. 

Probleme de sănătate care pot fi prevenite cu ajutorul sportului:

  • atac cerebral
  • tensiune ridicată 
  • sindromul metabolic
  • diabetul de tip 2 
  • depresie
  • anxietate
  • multe tipuri de cancer
  • artrită

4. Vei fi mult mai energic

Dacă te trezești într-o zi că te plimbi prin casă fără scop, simțindu-te puțin… meh, cel mai probabil ai nevoie de puțină mișcare. 

Dar haide să vedem puțin cum funcționează acesta lucru. Atunci când încorporezi un program de antrenament constant în viața ta îți ajuți mușchii să devină mai puternici și îți crești anduranța. 

Acest lucru se întâmplă pentru că sportul transmite oxigen și nutrienți țesuturilor tale și îți ajută sistemul cardiovascular să funcționeze eficient. Iar atunci când sănătatea inimii și a plămânilor tale se îmbunătățește, ai mai multă energie pentru viața de zi cu zi.

5. Vei avea un somn odihnitor

Foarte multe aspecte ale vieții ne influențează somnul într-un mod negativ. Lipsa somnului ne face să ne simțim oribil și poate cauza probleme de sănătate. 

Dacă faci sport în mod regulat, vei adormi mai rapid, iar somnul tău va fi mai adânc și mai odihnitor.

Cu toate acestea, îți amintești că am menționat faptul că sportul îți oferă energie? Asigură-te că nu te antrenezi prea aproape de momentul în care vrei să te pui la somn, ca să eviți să fii prea energic pentru a reuși să adormi.

6. Sportul e fun și te face mai sociabil!

Interacțiunile sociale sunt esențiale pentru sănătatea noastră mentală și e fun să stai cu oameni care împărtășesc valori asemănătoare cu ale tale. Fie că ai parte de o conversație scurtă cu cineva la sală sau te alături unui grup de oameni care aleargă pe malul orașului tău, aceste interacțiuni îți ridică starea de spirit.

Activitățile de grup ne motivează de asemenea să ne antrenăm mai serios și să ne ținem de programul pe care ni l-am făcut, asta pentru că ele vin la pachet cu încurajare și puțină competitivitate care fac activitatea practicată să fie mai interesantă.

7. Nu vei mai avea dureri de spate pronunțate.  

Felul în care s-a dezvoltat viața noastră presupune, de cele mai multe ori să stăm în fața ecranelor mai mult și să ne mișcăm mai puțin. Din păcate (sau din fericire), corpurile noastre nu sunt făcute să stea fără să se miște pentru perioade lungi de timp – fapt care ne aduce multe probleme. 

Poți ajunge să te simți rigid, să te doară spatele, umerii sau gâtul. Dacă toate astea îți sună cunoscut, sportul zilnic îți va ameliora simptomele, atât timp cât îl faci corect și nu te accidentezi. 

Să nu-ți fie frică să ceri ajutor cu privire la antrenamentele tale – fie că te antrenezi pentru o perioadă cu un antrenor personal sau ceri ajutorul cuiva care se pricepe la sală – acest lucru te va ajuta să ajungi la rezultatele dorite rapid și să eviți accidentările.

Bloguri similare

Scroll to Top